? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Saturday, June 13, 2009

Gengsterisme-Buli atau ikatan

Samseng, kaki pukul, gedebe...huhu semuanya lebih kurang jew.. yang penting asasnya inilah gengsterisma. Baru-baru ini timbul satu persoalan yang saya rasa agak menarik juga..huhu..berkaitan dengan gengsterisme.. Adakah hal ini merupakan satu ikatan ataupun buli. Tajuk ini dibangkitkan dalam satu rancangan Bspot yang ditayangkan di Tv9..dekat di hati setiap hari selasa jamm 10 malam...bukan nak promot rancangan tupon.. bagi slot baru2 ni, dengan tajuk gengsterisme, dua orang panel dijemput. Bersama moderator, farish aziz, seorang panel yang menyokong gengsterisme sebagai satu ikatan, sdra Idzhar Jumaili, seorang motivator yg juga merupakan ahli kumpulan Nowseeheart..dan seorang lagi panel yang menyokong gengesterisme sebagai buli, iaitu Rohazam Shah Ahmad,Ketua pemuda UMNO, Pasir Gudang. hmm agak hangat juga perbualan dan perbincangan topik ini pada malam itu, mana tidaknya, masing2 mempertahankan hujah dan pendapat masing2.

Rohazam dengan beberapa sebab mempertahankan pendiriannya dengan menyatakan gengsterisme ini merupan satu ikatan(brotherhood)..haha berdasarkan kata akar geng yang merujuk kepad asatu kumpulan atau yang cuba ditakrifkan sebagai satu jemaah..lebih menarik lagi pendapat yang dilontarkan apabila Rohazam menyatakan hal ini dapat dikaitkan dengan perintah Allah litaarafu...yang membawa maksud berkenal-kenallah..rasanya macam tak tepat pendapat tu..memanglah kita perlu kita berkenal-kenalan, tapi bukan untuk tujuan kejahatan sepertimana yang difimankan, tapi apa yang cuba dibawa sekadar menyatakan bahawa gengsterisme hanya sekadar kumpulkan atau geng. huh, sukar untuk saya terima, secara terus terang saya menyokong pendapat idzhar jumaili.

Ya, yes, naam, haik,

0 comments: